anabooh

Oh, do you see what I see?

Kategori: Allmänt


Idag har jag inte gjort mkt mer än att promenixa från sumpan, handlat, ätit, promenixat till solna, vart på banken, handlat, promenixat hem, ätit, sett en film, ätit, sett en till film och ätit lite till.
Tung


Svinalängorna.

 Fy fan vilken hemsk film. Det är absolut det mest gripande jag nånsin sett. Så otroligt mörk tragisk och hemsk, men samtidigt vacker berättelse..

Lilla Lena som får lov att ta hand om sin stumma lillebror som slutat äta, som får ruska liv i sin alkoholiserade far som ligger avsupen indränkt i diverse kroppsvätskor. Usch! Jag ville bara hoppa in i filmen, ge pappan en smäll på käften, säga åt mamman att söka hjälp o plocka med mig de 2 små oskyldiga barnen och hoppa tillbaks till min skokartong i Huvudsta och krama dom hårt, hårt. <3

Visst att det är en sjukdom men jag blir ändå förbannad när vuxna människor inte kan behärska sig och förstör sina barn istället för att söka hjälp och ta ansvar.

Heavy stuff.

Tur jag hyrde the Rebound också. Dock grät jag en skvätt där med. Men det var ändå en feelgood film.

Nu är jag äckligt mätt och vill aldrig mer äta. Imorgon blir det ett 9-18 pass sen ska jag tillbringa fredagskvällen på Måbättre och svettas. Först på gymmet, sen i solariet sen i bastun.
Sen hem o sussa så jag orkar upp o träna innan jobbet på lördag. 

Inte ett dugg sugen på utgång. Mätt på det med för tillfället känner jag lite lätt. 

Nej jag säger som jag brukar:

"Alltså jag brukar aldrig ringa upp när nån har ringt från skyddat nummer." 

Ja, jag är blond. Gonatt!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: