anabooh

Arriving at Perfection

Kategori: Allmänt

 
 
Jaha, da ligger jag har i sangen klockan ar halv sju och jag har last 2,5 sida av Jacob Bronowski's The Nature of Scientific Reasoning. Jag har provat att sitta upp och lasa, ligga ner och lasa, lasa upp hogt for mig sjalv. Spelar ingen roll. Tankarna ar pa annat hall. Egentligen vet jag inte riktigt vart.
Men dom ar inte med Bronowski iallafall.
 
Forra veckan hade jag i uppgift att lamna in mina notes om ett par andra essays, tva stycken handlade om hur man skulle leva livet perfekt. Jag fastnade for Benjamin Franklin's Arriving at Perfection. I den skriver han om hur man vet vad som ar ratt och fel, men varfor det ar sa att man inte alltid gor det som ar ratt. Precis sa ar det. Han gor upp en lista om tretton dygder och hur man uppnar perfection.
 
Nr 6: Industry. Lose no time. Be always employ'd in something useful.
Cut off all unnecessary Actions. 
 
Jag vet att jag ska egentligen studera for fullt precis just nu men istallet ligger jag pa mage och ordbajsar pa min oseriosa blogg. Varfor?
 
En anledning kan vara koncentrationen. Mina kara roomies ar ute i vardagsrummet och harjar. Det ar ett javla liv.
Det ar nagot om att vi ska borja duscha tillsammans for att spara vatten. 
Vilka miljohjaltar man bor med.
 
 
 
Peace and Love allihopa /A.
 
 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: