anabooh

The Next Episode

Kategori: Allmänt

 
 
Kaos i hjarnan. Kaos i hjartat.
 
Nar jag kom hem i vintras, ville jag inte aka tillbaks till LA. Efter 3-4 veckor i Swe langtade jag hem till LA. Jag hade ett av de basta halvaren i mitt 26-ariga liv.
 
Nar jag landade mitt i natten till den 26 Juni i somras, da ville jag inte tillbaka till LA. Idag ar det torsdag, pa sondag gar mitt plan. Jag vill fortfarande inte aka tillbaka.
Kanske forandras det nar jag aker tillbaka.
Kanske inte.
Kanske ar jag hemma om tva veckor igen.
Kanske inte.
Kanske ar jag hemma 3 januari.
Kanske inte.
 
Mina vanner ar de basta, vissa av dem ar partiska, de hymlar inte med att de vill ha mig har, de tycker inte jag ska aka, mojligen tycker de jag ska aka och hamta hem mina saker och komma hem igen. Jag vet att de ar partiska, men det gor inget, jag blir glad for de visar hur mycket de alskar mig och vill ha mig har hemma, nara.
 
Vissa av mina vanner tycker jag ska aka tillbaka och kanna efter. Gora det som kanns ratt. Jag blir lika glad over deras rad likval, for de visar hur mycket de alskar mig genom att lata mig gora det som kanns ratt for mig.
 
Som fantastiska, vackra K sa till mig. "Anna, gor det som kanns ratt. Alltid."
 
Dock vill jag ta upp en sak. Manga personer, som ofta inte kanner mig sa val, de kommer med utlagg som:
"VA? Ar du knapp? Hur kan du vilja flytta fran LA till Sverige??!! Ar du dum? Stanna kvar sa lange du kan."
 
Det kan gora mig sa javla forbannad rent ut sagt. Vem ar du att tala om for mig, eller tycka jag ar knapp, dum eller vad ni nu sagt.
 
Har du tagit tjansledigt fran ditt jobb, har du sagt upp din lagenhet och packat ihop ditt liv i kartonger? Har du fyllt tva resvaskor med det nodvandigaste? Har du sagt hej da till alla nara och kara som du alskar mer an livet sjalvt? Har du satt dig sjalv pa ett plan till andra sidan jorden, till en plats du aldrig varit pa, till ett stalle dar du inte kanner en kotte. Har du skapat dig ett liv dar, byggt upp ett nytt liv och levt dar ett ar, sjalv utan "ditt gamla liv"?
 
Inte?
Nej, da har du inte ett javla dugg att saga till om.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: