anabooh

Ärlighet varar längst!

Kategori: Allmänt

I alla bemärkelser..

Idag fick jag lov att avvika från jobbet en sväng på kvällen för vakten ringde och dom hade tagit tre brudar som gått på stöldturne genom centrumet och bla plockat med sej massa varor från vår butik och från andra.

Jämt när det blir något sånt där så tänker jag: Hur FAN kan man bete sig så?
Har folk inget samvete?
En annan har aldrig ens klarat av att smaka en vindruva innan man betalt för sig.

Polisen kom men iochmed att jag inte sett när dom plockat på sig grejjerna fick ja inte tillbaka dom idag..

Jag körde igång och tvätta nu på kvällen och blev som vanligt sugen på nåt gott så jag passade på att springa ner till affärn innan dom stängde och skulle ta ett kontouttag innan och vad sitter där: 600 kr i bankomaten och ett kontoutdrag!
Kändes verkligen att här kommer ett riktigt samvetstest.

Jag gick självklart raka spåret till kassan och frågade om dom kunde spåra pengarna på nåt vis via utdraget men det gick inte så jag ska gå till polisen imån och lämna in dom.
Frågan är hur många som hade struntat i det och tagit pengarna själv??!!

Jag lever efter karma och jag skulle ALDRIG ha samvete att ha kvar pengarna. Jag vet att om jag skulle behålla dom så kommer något skita sig för mig inom den snara framtiden.


What goes around comes around...

på gott och ont..


ser ni glorian?

Kommentarer

  • tiny säger:

    Tänk om alla var lika ärliga, vad mycket bättre det skulle vara! Men du hur gick det med pengarna då? :) Kram

    2011-01-22 | 10:50:43
    Bloggadress: http://tinyprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här: